تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/07/19 - 08:37
کد خبر: 484265

در گفتگوی اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» مطرح شد؛

تمن: مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى اوّل دنیاى اسلام است/ احمدلو: رژیم صهیونسیتی در برابر دیدگان جهانیان تحقیر شد

تمن: مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى اوّل دنیاى اسلام است/ احمدلو: رژیم صهیونسیتی در برابر دیدگان جهانیان تحقیر شد

«خبرنامه دانشجویان ایران» برای بررسی ابعاد مختلف نبرد طوفان الاقصی، پیام‌ و پیامدهای آن به گفتگو با محسن احمدلو؛ دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و علی اصغر تمن مسئول سیاسی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نشست که در ادامه مشروحی از آن را می‌خوانید: 

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با آغاز نبرد همه جانبه نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» به شهرک‌های اشغالی که بسیاری از تحلیلگران معتقدند که کم نظیرترین عملیات نظامی در پنجاه سال اخیر بوده است؛ توجهات بین‌المللی بسیاری در روزهای اخیر متوجه این ماجرا شده است از همین رو «خبرنامه دانشجویان ایران» برای بررسی ابعاد مختلف این جنگ، پیام‌ و پیامدهای آن به گفتگو با محسن احمدلو؛ دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و علی اصغر تمن مسئول سیاسی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نشست که در ادامه مشروحی از آن را می‌خوانید: 

محسن احمدلو دبیر واحد بین‌الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در پاسخ به این سوال که عملیات طوفان الاقصی از چه جهاتی قابل بررسی است گفت: 

اتفاقات چند روز گذشته در کرانه باختری برای جریان مقاومت بی سابقه بوده. طی چند روز گذشته جریان مقاومت با یک عملیات ترکیبی گسترده و فراگیر علیه اشغالگران صهیونیست که در حوزه های سایبری، عملیات زمینی و عملیات موشکی صورت گرفت، بار دیگر جلوه ای عینی از تقویت دستِ قدرت خود در برابر صهیونیست ها را به نمایش گذاشت. صحنه هایی که بسیاری تحقق آن ها را غیرممکن و غیرواقع بینانه می دانستند.

زخمی و کشته شدن و همچنین به اسارت درآمدن شمار قابل توجهی از صهیونست ها، تسخیر شدن شماری از ایستگاه های پلیس و مراکز حساس در شهرک ها و مناطق مجاور با نوار غزه توسط رزمندگان مقاومت فلسطین، شاهد مثالی برای بی سابقه بودن عملیات طوفان الاقصی است.

این عملیات از چند بعد قابل بررسی و تحلیل است که به برخی از آنان اشاره می‌شود:

۱) تحقیر رژیم صهیونسیتی در برابر دیدگان جهانیان و از همه مهم تر متحدانش یکی از مهم ترین پیام های این عملیات است. بار دیگر ثابت شد ماجراها و داستان های مختلفی که در مورد شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس مطرح می شود، چیزی جز افسانه و توهم نیستند و این رژیم در ضعیف ترین وضعیت خود است؛ تا حدی که بر اساس فیلم ها و ویدئوهایی که در مدت اخیر از اراضی اشغالی بیرون آمده، شماری از شهروندان صهیونیست به سوی بیابان فراوان می کنند و یا در سطل های زباله پناه گرفته اند. مسائلی که همه و همه این نکته را تداعی می کنند که همینه پوشالی رژیم صهیونیستی در اذهان و واقعیت شکسته شده. شکست ادراکی رژیم صهیونسیتی، مبدأ تحولات عظیم آینده خواهد بود.

۲) این عملیات پیام روشنی به آنانی است که در پی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونسیتی است. آنچه که در سرزمین های اشغالی در حال رخ دادن است، پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت به جنایت‌های اسرائیل در حمله به مسجد الاقصی و هشداری برای سازشگران با این رژیم سفاک است. در شرایطی که کشورهای عربی و اسلامی به دنبال عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها هستند و عملاً آرمان فلسطین را قربانی منافع خود می‌کنند، گروه های مقاومت با عملیات خود هزینه سازش را برای ریاض بالا برده. در نهایت، اسرائیل در آرزوی رسیدن به قلمرو «نیل تا فرات» خواهد مرد. باخت را کسانی می کنند که بر سر عادی سازی روابط با رژیم، قمار میکنند.

۳) شکست امروز اسرائیل در کنار شکست های سال های قبلش نشان میدهد که آنچه قرار است در نهایت تعیین کننده این میدان باشد نه پول و توان مالی، نه موشک و توان نظامی، نه خبر و توان اطلاعاتی که بلکه نیروی ایمان و معنویت خواهد بود!

اسرائیل از راکت های شکست خورده است که بخش عمده ای از آن را از لوله های فاضلاب می‌سازند!  اسرائیل در برابر راکت های به آتش بس وادار شده است که هزینه ساخت آنها تنها ۳۰۰ دلار است! 
عنصر ایمان و عقیده چیزی است که سال‌ها دست برتری را به محور مقاومت داده است. علیرغم تمام هزینه های سرسام آوری که گنبد آهنین جذب خود کرده است، دست های خالی معتقدان توانست که از این سد بگذرد و به اهداف خود برسد! در اینجاست که با تبریک این پیروزی شیرین به جهان اسلام باید دوباره تاکید کرد و بر مسلمین بشارت داد که:

«کَم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللّهِ وَاللّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ بسا گروه اندکى که به توفیق خدا بر گروه بسیارى پیروز شدند، و خدا با صابران است». نیروی انسانی، تکنولوژی، صنعت و سایر امور ابزارند و باید هم از آنها استفاده کرد اما تدبیر نهایی در دستگاه الهی صورت می‌گیرد.

۴) از دیگر پیامد های این عملیات، تفکیک و مرزبندی بین کشورهای جهان در حمایت از معیارهای انسانی و حق محور بود. در حالی که رژیم صهیونسیتی در طول هفتاد سال گذشته انواع و اقسام رفتار های ددمنشانه و جنایت ها را بر مردم فلسطین و غزه اعمال کرده و سرزمین انها را غصب نموده، کشور هایی همچون ایالات متحده، آلمان و فرانسه همچنان از آن رژیم جعلی حمایت کرده و حتی کمک های تسلیحاتی و مالی به عمل می‌آورند.

و در ادامه گفتگو در پاسخ به نقش جمهوری اسلامی در قبال انتفاضه فلسطین ادامه داد: 

در حالی که جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند از مبارزه حق طلبانه مستضعفین فلسطینی در برابر مستکبرین اشغالگر صهیونیستی، مانند ادوار گذشته حمایت کند.مقاومت و انتفاضه مردمی فلسطین، بی‌تردید متأثر از الگو و ایده‌های انقلاب اسلامی ایران است، و دولت جمهوری اسلامی نیز آشکارا از آن حمایت کرده است، اما مبارزات ملت فلسطین، از چند دهه پیش از انقلاب ایران وجود داشته و تا تحقق حقوق بنیادین خود در زمینه تعیین سرنوشت و استقلال و آزادی و رهایی از اشغال ادامه خواهد داشت. حقوقی که در تمامی ادیان و مذاهب و قوانین و اعراف بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است. در نهایت باید اشاره کرد که خاورمیانه جدید، خاورمیانه ای است که غده سرطانی از آن خارج شده باشد، باید منتظر موج جدید بیداری اسلامی در منطقه بود.

علی اصغر تمن مسئول سیاسی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در پاسخ به این سوال که شما اساسا عملیات طوفان الاقصی را برگرفته از چه منطقی می‌دانید گفت: 

عملیات طوفان الاقصی برگفته از نهضت ایستادگی و مقاومت، نقش مهم جوانان فلسطینی در تغییر معادلات منطقه است. کسانی که در جامعه بین الملل معتقد بودند که رژیم صهیونیستی از توان نظامی بالایی برخوردار است و قدرتی نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را شکست بدهد؛ امروز عملیات طوفان الاقصی طوری پایه‌های رژیم پوشالی صهیونیستی را تضعیف کرده است که رو به نابودی است. 

عملیات طوفان‌ الاقصی را می‌توان بزرگترین عملیات جبهه مقاومت در سالهای اخیر برشمرد، جوانان فلسطینی با این عملیات و جهاد خود توانستند نهضت جدیدی در تاریخ مبارزات آزادی‌خواهانه رقم بزنند.  ایستادگی و مقاومت سبب رشد انسانی و فکری می‌شود؛ یکی از میراث گران‌بهای که امام خمینی (ره) به ما و جهان اسلام ارمغان داد، نهضت ایستادگی و مقاومت بود.

امروز جوانان فلسطینی با ایستادگی و مقاومت خود در برابر جریان استکبار جهانی و به‌ویژه رژیم پوشالی و حامیانش، در جایگاهی قرار گرفته‌اند که در تغییر معادلات سیاسی منطقه و جهان نقش مهمی دارند.

تمن بابیان اینکه مسئله‌ى فلسطین، مسئله‌ى اوّل دنیاى اسلام است؛ گفت:

مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله فلسطین و مردم فلسطین بسیار روشن و واضح است و امامین انقلاب اسلامی به صورت کامل به آن پرداخته‌اند. رژیم پوشالی صهیونیستی توان مقابله با جوانان فلسطینی و مجاهدان جبهه مقاومت را ندارد و به کشتار مردم بی‌پناه و کودکان، زنان و سالخوردگان روی آورده است و همانند یزیدیان، آب را به روی مردم غزه بسته‌ است. 

حال مدعیان حقوق بشر چرا به کشتار مردم بی‌پناه و بمباران بیمارستان ها و مراکز غیرنظامی و بستن آب به روی مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند؟ مقام معظم رهبری در روزهای اخیر تاکید کردند که عادی سازی با رژیم صهیونیستی همانند شرط‌بندی روی اسب بازنده و محکوم به شکست است؛ امروز کشور هایی که دنبال عادی سازی با رژیم صهیونیستی هستند باید کم کم قبول کنند که آینده منطقه و ثبات در آن فقط و فقط با از بین رفتن رژیم جعلی رقم خواهد خورد.

 رژیم صهیونیستی توانایی تامین امنیت خود را ندارد حال چگونه می تواند امنیت سایر کشورهای منطقه را تامین کند؛ عملیات طوفان الاقصی به خوبی نشان داد که سرویس اطلاعاتی و نظامی رژیم پوشالی چه از لحاظ کمی و کیفی از ضعف بالایی برخوردار است. تمن یادآور شد: امام خمینی (ره) وحدت مسلمانان جهان و تکیه بر قدرت مردم را تنها راه نجات فلسطین می دانستند؛ امروز نیز لازمه نجات فلسطین اتحاد و وحدت بین کشورهای‌اسلامی است.

مصاحبه از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top